mercoledì 26 febbraio 2014

FINLAY & CO. @VOGUE TALENTS CORNER



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 During Milan Fashion Week I was lucky enough to meet some of the new talents chosen by Vogue Italia, and I really want to share with you some of the pics I took.
In this post I will talk about Finlay&Co.
Four friends believe the Eyewear Industry was missing a British voice.
British designers traditionally succeed by challenging what's accepted to deliver the remarkably unexpected. Working with wood is unique. Each pair of Finlay&Co.'s sunglasses has its own grain infact the wood enable them offering a one-of-a-kind product to each customer.
Launched in July 2012, awarded in October 2013 at the Scottish Fashion Awards as Accessory Designer of the year and selected in February 2014 by Vogue Italia  as one of the brand of the Vogue Talents presented during Milan Fashion Week.
Fashion influencers as David Gandy, Pippa Middleton, Jenson Button, Cressida Bonas and Poppy Delevingne are already in love with these products…
and let me say that I understand the reason.
My favorites are  :
The Beaumont (you see them in the picture below) that leads the collection into its next chapter. This design introduces Gold and Hardwood together for the very first time. Taking nuances from the Ledbury and Bosworth designs,the Beaumont is completed with a Gold frame to provide an intricate and luxurious finish.
and
The Thurloe ( the sunnies I wore in the first picture) design encompasses everything that Finlay & Co. stands for, challenging what’s accepted
to provide the remarkably unexpected. Following on from the Beaumont, classic hardwood is accompanied by a

Gold frame and bridge to produce the most iconic style in the collection.

 

Durante la settimana della moda milanese ho avuto l'opportunità di conoscere alcuni dei designer riconosciuti come "new talents" da Vogue Italia, in queste settimane cercherò di presentarvi i miei preferiti.
In questo articolo vi parlerò di Finlay&Co. un brand di occhiali molto recente che ha già stregato molti "fashion influencers". Il progetto nasce dalla voglia di quattro giovani designer di introdurre nel mercato  dell' eyewear un prodotto unico e inglese. Lanciato nel luglio 2012, premiato a Ottobre 2013 come "Accessory Designer of the year" presso i Fashion Awards in Scozia, scelto a Febbraio 2014 da Vogue Italia, per presentare presso il Vogue Talents Corner, gli occhiali "in legno" stanno davvero spopolando. Tra le "vittime" di queste meravigliose creazioni troviamo David Gandy, Pippa Middleton, Jenson Button, Cressida Bonas e la bellissima Poppy Delevingne… e lasciatemi dire …che anche io me ne sono innamorata.
Unici e originali i miei modelli preferiti sono :
 The Beaumont che porta la collezione al capitolo successivo. Questo modello introduce l'unione  di "dorato e hardwood".  Prendendo sfumature dai disegni Ledbury e Bosworth, il Beaumont è completata da un telaio d'oro per fornire una finitura intricata e lussuosa.
L'altro modello che amo è  The Thurloe, ovvero il modello che indosso nella prima foto . Il design Thurloe comprende tutto ciò che Finlay & Co. rappresenta. Dopo il Beaumont, legno classico è accompagnata da una gold frame ecco che lo stile di questo modello lo rende il più iconico della collezione.
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4 commenti:

  1. Con questi occhiali stai davvero bene! Se ti và passa a trovarci! www.thefashionglitter.com

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  2. These sunnies are actually so stunning! Love the wooden frames.

    x Michelle | thefeatherden.net

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    1. totally agree with you !
      Thank you so much for stopping by!
      xoxox

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Grazie per i vostri adorabili commenti xo
thank you for your lovely comments xo